Sökes: Webbkommunikatör – sociala medier

23
okt
2017

Har du ett deltidsjobb, är student eller egenföretagare och söker ett roligt extrajobb på distans?

Neptunia är ett företag som erbjuder ledarskapscoachning till individer och grupper. En del av verksamheten är även kopplad till marin utbildning och till den söker vi en webbkommunikatör och marknadsförare med inriktning på sociala medier.

Uppdraget är på timme efter överenskommelse och kan skötas helt på distans. Ditt jobb är att hålla Neptunias hemsida uppdaterad samt att schemalägga, publicera och hantera inlägg framförallt på Facebook och Instagram. I arbetsuppgifterna ingår även att assistera vid digital annonsering samt med sökmotoroptimering och statistikanalyser. 

Tjänsten är inledningsvis ett frilansuppdrag på 3 månader. För rätt person finns sedan goda möjligheter till förlängning.

Din profil

Vi söker dig som har koll på de senaste trenderna när det gäller ’Buzz-Pr’ och ’Gerilla Marketing’. Du har hunnit en bit i din utbildning inom t.ex. medie- och kommunikation och du har även en del erfarenhet av digital marknadsföring. Du kan hantera bild och filmredigeringsprogram MAC-miljö samt hantera publicering av både bilder och film på sociala medier såsom Facebook och Instagram. Du har även någon erfarenhet av WordPress, Google Analytics och AdWords.

Som person är du driven, kreativ, disciplinerad, strukturerad och självgående. Utöver detta tycker du om att jobba med texter och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Vidare är du flexibel och har möjlighet att arbeta med relativt kort varsel och kan hantera det kopplat till ditt skolschema och andra åtaganden.

Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan med personligt brev, CV och löneanspråk/arvode till maria@neptunia.se redan idag!


 Har du frågor kring tjänsten, maila eller ring 0708-666961.

Om Neptunia

Neptunia erbjuder kurser som kombinerar personlig utveckling med manövrering av motorbåtar. Neptunia vänder sig dels till dem som är ofrivilligt passiva i familjens motorbåt – de som vill men inte fullt ut vågar köra båten. Den andra målgruppen är dem som inte äger en motorbåt, men som vill utveckla sin egen potential – få bättre självkänsla, bättre självförtroende och nå bättre resultat. Det kan handla om individer men även t.ex. ledningsgrupper och styrelser. Och då kan man använda motorbåten som redskap för att träna ledarskap i föränderliga situationer. Läs mer på www.neptunia.se.

© 2018 Neptunia Development AB
Stadshagsplan 5, 11250 Stockholm
Bankgiro: 142-3102 Telefon: 0708-666961
Webbyrå Webbfabriken